Wycie napędu

ODPOWIEDZ
leitz2
Posty: 25
Rejestracja: środa 29 paź 2008, 10:58

Wycie napędu

Post autor: leitz2 »

Witam,
Po wymianie sworzni w przednim moście zauważyłem, że po osięgnieciu 80 km/h, kiedy automat wrzuci ostatni bieg dobiega buczenie. Narasta, gdy zaczynam przyspieszać. Zastanawiam się czy to może, któreś z łożysk. Wymiana sworzni wymaga wyjęcie półosi. Opony raczej wykluczam, bo ten odgłos się nasila.
Awatar użytkownika
ganc
Posty: 273
Rejestracja: poniedziałek 26 lip 2010, 22:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wycie napędu

Post autor: ganc »

Trochę późno ale może przyda się komuś w przyszłości - takie buczenie (ja u siebie podejrzewałem zużycie łożysk kół) jest efektem wepchnięcia za głęboko czujnika ABS w jego tuleję w piaście. W efekcie zębatka na półosi ociera o czujnik podczas jazdy i rezonuje.
Andrze D
Posty: 264
Rejestracja: niedziela 10 maja 2009, 20:53

Re: Wycie napędu

Post autor: Andrze D »

No to u mnie nie wyje ale przy dodawaniu gazu i zwalnianiu słychać chrobotanie+ po zdjęciu przedniego wału jest cisza+ CO TO ZNOWU ZA CHOLERSTWO pomocy zanim rozkręcę to co nie trzeba Auto 2001r 2.5 automat
1.wał przedni wyważony krzyżaki dobre
2.opony wyważone
3.przeguby z przodu po zdjęciu osłony nasmarowane na skręconych kołach nie strzelają
4.wał przedni co prawda jakiś dziwny część przesuwna przy moście nie jest na typowym wielowypuście ale w kanały tulei i wałka są włożone sześć rzędów kulek stalowych i to one przenoszą napęd ładnie to się przesuwa nie czuć luzów ale co to za wynalazek ktoś ma coś podobnego wszystko to osłonięte w gumowej harmonijce
5. to co rozkręcamy na początek( morze przedni mostek na rozgrzewkę )
Pozdrawiam
N2O
Posty: 975
Rejestracja: wtorek 15 lip 2008, 20:25
Lokalizacja: Truskaw
Kontakt:

Re: Wycie napędu

Post autor: N2O »

Zmiana kół na inne na początek.
:mrgreen:
2x RR 2.5DSE 1998 + 1x RR 2.5DSE 1999
NISSAN PATROL 160 SD33T
SUZUKI LJ 80
Andrze D
Posty: 264
Rejestracja: niedziela 10 maja 2009, 20:53

Re: Wycie napędu

Post autor: Andrze D »

Chodzi o zamianę kół z przodu na tył ???
Zamienione wyważone nic z tego
Niezależnie od poziomu auta autostrada czy standard też tłucze
Przy powolnym ruszaniu czuć lekkie drżenie kierownicy (podejrzewam ten przedni wał ale nie mam do kogo pożyczyć z normalnym wielowypustem tak na próbę)
Niedługo mam przegląd to może coś pokaże a jak nie to idzie za ruble albo za hrywny
NO.
Awatar użytkownika
ganc
Posty: 273
Rejestracja: poniedziałek 26 lip 2010, 22:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wycie napędu

Post autor: ganc »

Andrze D - dobrze pamiętam, że jesteś z Wrocka?
Mam wał - wyważony i zdjęty z auta wiec jak coś to zapraszam na priva (ale od 4,6 2000r - nie wiem czy podpasuje)

Przy okazji - zdjęty bo walczę z łożyskiem na wyjściu z reduktora na przedni wał - objawy jakie miałem to drżenie auta (bez wału spokój) przy przyśpieszaniu (mrowienie na kierownicy). Dodatkowo słyszalne wycie (rezonans) przy 90-120 km/h. Ja swojego podniosłem na kobyłkach i po wyciągnięciu bezpieczników od ABS /TC i rozpędzeniu w powietrzu rozpoznałem hałasującą skrzynkę rozdzielczą - po zdjęciu obudowy ze skrzynki łożysko wyraźnie zdradzało objawy zużycia (wycie i wibracje przy zakręceniu visco w obudowie).
Spróbuj dodatkowo złapać za wał przy reduktorze i poruszać góra-dół - w ten sposób sprawdzisz czy masz luz na łożysku wyjściowym z reduktora.

"...ale w kanały tulei i wałka są włożone sześć rzędów kulek stalowych i to one przenoszą napęd ładnie to się przesuwa nie czuć luzów ale co to za wynalazek ktoś ma coś podobnego wszystko to osłonięte w gumowej harmonijce ..." - stara dobra szkoła projektowania wałów napędowych z kompensacją długości - niestety podatne na zużycie (luzy) przy pracy z większymi momentami obr.
N2O
Posty: 975
Rejestracja: wtorek 15 lip 2008, 20:25
Lokalizacja: Truskaw
Kontakt:

Re: Wycie napędu

Post autor: N2O »

Chodzi mi o całkowicie inne koła, mogą być też np od disco 2.
Chodzi o to aby wyeliminować całkowicie problem np uszkodzonych/wyząbkowanych opon.
Hałas może się zmieniać bez wału, bo wtedy koła są pchane i ustawiają się pod innym kątem do kierunku jazdy.
Gdy są napędzane, to dążą do środka osi pojazdu podczas przyśpieszania.
Kiedyś miałem problem z wibracjami przy różnych prędkościach, ustawały po demontażu wału.
Jednak po zmianie opon na nowe nawet z tym samym wałem wibracje całkowicie zniknęły na jaki czas.
2x RR 2.5DSE 1998 + 1x RR 2.5DSE 1999
NISSAN PATROL 160 SD33T
SUZUKI LJ 80
Andrze D
Posty: 264
Rejestracja: niedziela 10 maja 2009, 20:53

Re: Wycie napędu

Post autor: Andrze D »

A Jednak okazało się że niestety nowe rozwiązanie przedniego wału nie przetrwało próby czasu .Stare rozwiązanie wału na wielowypuście działa znakomicie -nastąpiła cisza .I komu dobre przeszkadzało ???????
ODPOWIEDZ