Wymiana krzyzaka wskazówki i pytania

Awatar użytkownika
V12
moderator
moderator
Posty: 1601
Rejestracja: środa 05 mar 2008, 16:44
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wymiana krzyzaka wskazówki i pytania

Post autor: V12 »

Pasuje U110 od Transita, ale żyje bardzo krótko (łożyskowanie za słabe). Generalnie nie warto inwestować w inne niż OEM z GKN-a.
Wszystkie nowe części Land Rover, Range Rover https://sklep.v12.com.pl tel. 506 11 22 04
Taperson
Posty: 721
Rejestracja: wtorek 23 sie 2011, 18:06

Re: Wymiana krzyzaka wskazówki i pytania

Post autor: Taperson »

V12 pisze:Pasuje U110 od Transita, ale żyje bardzo krótko (łożyskowanie za słabe). Generalnie nie warto inwestować w inne niż OEM z GKN-a.
generalnie tylko o takim myslalem a nawet o tym GKN z jakims nr bo podobno lepsiejszy jest
Obrazek
Awatar użytkownika
tomi
Posty: 95
Rejestracja: piątek 28 gru 2012, 12:03
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Wymiana krzyzaka wskazówki i pytania

Post autor: tomi »

czy ktoś wie o ile ząbków na wieloklinie mają być przestawione krzyżaki względem siebie w przednim wale. ?
Taperson
Posty: 721
Rejestracja: wtorek 23 sie 2011, 18:06

Re: Wymiana krzyzaka wskazówki i pytania

Post autor: Taperson »

tomi pisze:czy ktoś wie o ile ząbków na wieloklinie mają być przestawione krzyżaki względem siebie w przednim wale. ?
sa oznaczenia jak maja byc koncówka wzgledem walu
takie zólte kropki sa
przynajmniej powinny byc
Obrazek
Awatar użytkownika
ganc
Posty: 273
Rejestracja: poniedziałek 26 lip 2010, 22:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana krzyzaka wskazówki i pytania

Post autor: ganc »

Przedni wał (przynajmniej u mnie tak jest) jestem w stanie złożyć tylko w jeden możliwy sposób (jeden z frezów jest szerszy i pasuje tylko do jednego szerszego rowka). U Ciebie można złożyć na różne sposoby?
Awatar użytkownika
tomi
Posty: 95
Rejestracja: piątek 28 gru 2012, 12:03
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Wymiana krzyzaka wskazówki i pytania

Post autor: tomi »

tak teraz jest złożony jak w książce pisze czyli prawidłowo ale dla ogółu . RR ma inaczej czyli nie standardowo ! ma przestawiony i dlatego nie wpada w wibracje . Mój wpada w wibracje :(
Awatar użytkownika
ganc
Posty: 273
Rejestracja: poniedziałek 26 lip 2010, 22:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana krzyzaka wskazówki i pytania

Post autor: ganc »

W p38 wałek zdawczy reduktora nie jest równoległy do wałka odbiorczego przedniego mech. różnicowego. By system był homokinetyczny, wał przedni nie jest składany "na wprost". Jarzma wału są przesunięte względem siebie o obliczoną wartość kątową tak, by zredukować owy brak równoległości. Książka, którą przywołujesz zakłada, że oba wałki są do siebie równoległe (co nie dotyczy p38) i kompletnie pomija przypadki szczególne (jednym z nich jest przypadek p38). Wał w standardzie p38 nie może być złożony "na wprost" gdyż będzie to powodować poważne wibracje układu.
Awatar użytkownika
tomi
Posty: 95
Rejestracja: piątek 28 gru 2012, 12:03
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Wymiana krzyzaka wskazówki i pytania

Post autor: tomi »

ganc pisze:W p38 wałek zdawczy reduktora nie jest równoległy do wałka odbiorczego przedniego mech. różnicowego. By system był homokinetyczny, wał przedni nie jest składany "na wprost". Jarzma wału są przesunięte względem siebie o obliczoną wartość kątową tak, by zredukować owy brak równoległości. Książka, którą przywołujesz zakłada, że oba wałki są do siebie równoległe (co nie dotyczy p38) i kompletnie pomija przypadki szczególne (jednym z nich jest przypadek p38). Wał w standardzie p38 nie może być złożony "na wprost" gdyż będzie to powodować poważne wibracje układu.
no właśnie to wszystko wiem :)
nie wiem o ile ma być przestawiony ?
proszę o pomoc
Awatar użytkownika
Gaspar
Posty: 626
Rejestracja: niedziela 20 mar 2011, 19:50
Lokalizacja: WWL

Re: Wymiana krzyzaka wskazówki i pytania

Post autor: Gaspar »

ganc pisze:W p38 wałek zdawczy reduktora nie jest równoległy do wałka odbiorczego przedniego mech.
różnicowego.
Zrozumiałem.
ganc pisze:By system był homokinetyczny, wał przedni nie jest składany "na wprost".
System homokinetyczny???
Nie znam człowieka?!?
ganc pisze:Jarzma wału są przesunięte względem siebie o obliczoną wartość kątową tak, by zredukować owy brak równoległości.
Z twarzy podobny zupełnie do nikogo!?!?
ganc pisze:Książka, którą przywołujesz zakłada, że oba wałki są do siebie równoległe (co nie dotyczy p38) i kompletnie pomija przypadki szczególne (jednym z nich jest przypadek p38). Wał w standardzie p38 nie może być złożony "na wprost" gdyż będzie to powodować poważne wibracje układu.
Wszystko bardzo ciekawe i pierwszy piszę się na wykłady o homokinetyce.
ganc, bardzo ciekawy post, bo dopiero teraz zachodzę w głowę jak ja wymieniłem krzyżak nie przestrzegając tych zasad i złożyłem wszystko tak że do dzisiaj nic nie wibruje.Pojęcia zielonego nie miałem że aż tak trzeba na to wszystko uważać :mrgreen:(wszystko muszę zwalić na przypadek).
P38 2,5 DSE '97
Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD '95
DODGE GRAND CARAVAN 3,8 '07
www.nightdrivers.pl
Awatar użytkownika
tomi
Posty: 95
Rejestracja: piątek 28 gru 2012, 12:03
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Wymiana krzyzaka wskazówki i pytania

Post autor: tomi »

jeśli wymieniłeś krzyżak nie wysuwając wieloklinu nie bedzie wibrowało jak złożysz na równo to bedzie wibrowało od ok 80km/h bardzo
ODPOWIEDZ